04 Август 2011г.
В тази тема ще преставя направата на един модел на FSRV 3,5cc. Корпуса купих от шведа Фреди Седеберг (Fredde Cederberg), през 2008г. Фреди стана световен шампион с този корпус през 2008г. и тогава ми се видя добра идея да имаме такъв корпус в България за да понаучим нещо от него. Фреди предлагаше масово корпуса от стъкло, но ние работим вече само с карбон и за това го поръчах карбонов - като ще е гарга да е рошава, както се казва. Разбира се това ми излезе 200 евро отгоре, но се прежалих и платих 600 евро за корпуса. След чакане от над два месеца накрая корпуса пристигна, но това което видях ме изуми, потресе, втрещи и ... т.н. Такава подигравка с ламинатните технологии не бях виждал от ..., всъщност никога не бях виждал такова уродливо изделие от смола и плат правено с вакуум. Имал съм неудачни изделия, дефектни, прецакани и ... , но такова нещо да продадеш за 600 евро, това е върха на нахалството и само тотален дебил може да го направи. Но явно бях попаднал на такъв. За да не бъда голословен ви предлагам да видите на следващите снимки това което и аз видях и държах в ръцете си като ошашавен. Сигурен съм че тринадесет годишният ми син Алекс щеше да направи съвсем сам доста по-прилично изделие, дори и със завързани очи щеше да се справи по-добре от Фреди или който там му ги прави тези неща. То не бяха шупли, хиляди шупли, видими и под гела още по-гадни. Гела беше тука има тука нема, на места липсва, а на дъното гела беше с дебелина ... 2,5мм. На местата с голями шупли, по скоро ями, направо беше лял с кита. Ужас, ужас, тотален ужас!!!!!!!
След като ми премина първоначалния шок от това което виждам, а и съм платил за него доста пари ме обхвана дива ярост и корпуса беше окачен на пирона. Нямах никакво желание да го правя, не исках дори да го виждам. И така та до наши дни. Наскоро ми се отвори малко свободно време поради кризата и липсата на работа и реших да го завърша този модел. Все пак доста пари отнесе, а и времето лекува психическите травми.
Като за начало започнах с шуплите, нагряване с пистолета за топъл въздух и като се надуят ги изчоплям и подготовка за запълване. Шуплите бяха доста големи и много на брой, за това ги запълнвах със смола. Доста време отне, но стана добре.
Друг голям проблем бяха капаците на горницата, някаква странна и доста не функционална форма, направо мъка. Наложи се да се преработват основно, както функционално така и на дизайн, за да може да се монтира спойлер, който да служи и за задължителната дръжка.
След това монтирах дейдвуда и моторамата.
Радиоапаратурният отсек отнe доста време но се получи добре, въпреки че едвам събрах всички серво машинки.
Резервоара е купен в комплект с модела. Но няма никакви уши за монтаж. Изработен е от неизвестна пластмаса и не исках да рискувам с опити да запоявам уши. За това използвах алтернативен начин на закрепване - с отлята по разарвоара карбонова планка. Мисля че се получи добре, макар и с вложени доста въображение, усилия и натискане.
След като бяха монтирани всички компоненти модела е готов за боя.
Боядисването на модела
След боята, лепенките и лака, модела е сглобен и вече има завършен вид. Готов е за тестове.
Днес направих първото пускане на вода. Като цяло мина добре, без механични проблеми и детски болести. Двигателя е нов и отначалото гореше свещи, но след една гарнитурка и отваряне се стабилизира. Скоростта беше около 60 км./ч. С по-голям винт дори достигна 62,5 но трудно тръгваше след дроселиране. На водата стои отлично, стабилиен е на правата и в завоите. Добре прави плавни и резки завои. Остава да се донастрои за да се вдигне още малко скорост и ще е готов за битки.
Следваща статия > |
---|
Коментари